lauantai 7. kesäkuuta 2014

Forza Italia!

Enää viisi päivää Brasilian MM-kisojen alkuun, ja sen kyllä huomaa. About kaikki firmat markkinoivat jotain kisojen siivellä, small talkit keskittyvät sään sijaan Italian mahdollisuuksien puntarointiin, baarit järjestävät kisakatsomoita ja mediat laskevat päiviä h-hetkeen. Italiassa jalkapallo on kova juttu.

Näin markkinointi-ihmisenä ilahduin etenkin vakioruokakauppamme Carrefourin kampanjasta, joka on mielestäni yksinkertainen, mutta nerokas. 5. ja 13.6. välisenä aikana tehdyt ostokset oikeuttavat alennuksiin Italian kisamenestyksen mukaisesti: jos Italia voittaa matsinsa, saa aiemmin tehdyistä (tietyistä kampanjaan kuuluvista) ostoksista lunastaa samansuuruisen alennuksen 7 päivää ko. matsin jälkeen; jos Italia häviää, on alennusprosentti 50. Sanomattakin lienee selvää, mitä joukkuetta me kannatetaan.

Avausmatsin jälkeen (Englanti-Italia) tiedossa olisi joko
22,41 € tai 11,20 € Italian menestyksestä riippuen.
Homma toimii samalla tavalla muiden matsien kohdalla.

On kiinnostavaa nähdä, miten aikaero ja avausottelun alkamisajankohta (klo 24) vaikuttaa täkäläisiin kisakatsomoihin. Toisaalta kyse on lauantai-illasta, joten villi veikkaukseni on, että baarit ja ravintolat ovat tuona yönä ääriään myöten täynnä. Päivämatsit taas alkavat täkäläistä aikaa klo 18, joten odotettavaa on, että päivällistä edeltävät passeggiatat jäävät ainakin innokkaimmilta kannattajilta tuolloin väliin. Ajallisesti suosituimpia lienevät klo 21 alkavat ottelut, jotka sijoittuvat juuri sopivasti päivällisen jälkeen. Joka tapauksessa, odotettavissa on kyllä sellaista hurmosta, että tällainen kääpiöjalkapallomaan kansalainenkaan ei voi olla innostumatta. Sekään ei haittaa, että Italian menestymiseen uskovat tällä kertaa vain harvat.

Nyt huudetaan: "Forza Italia, alè alè!"


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti